In gesprek met Emily Fernan @voCampus

Emily, projectleider Leermiddelenservice @voCampus, gebruikt LearNav sinds de pilot van de applicatie. ‘In de ontwikkeling van LearNav zie ik dat onze feedback relatief snel wordt verwerkt. Dit resulteert in een fijne samenwerking met als eindresultaat meer gebruikersgemak en groei van de applicatie.’ De start van LearNav in de pilot versie weet Emily nog. ‘Een applicatie die de tijd ver vooruit was, die voor veel gemak zou zorgen maar nog in ontwikkeling was.’ Per direct was Emily enthousiast over LearNav.

Loopbaan
Op haar 17e komt ze naar Nederland om te studeren en na een korte omweg wordt ze eerstegraads docent Engels. Op de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen geeft ze een aantal jaren les om vervolgens een stap terug te doen. Ze is op zoek naar een uitdaging buiten het onderwijs. In deze periode wordt ze benaderd door een kennis uit het onderwijs. ‘Het is een functie in het onderwijs die bij je ambitie past, meer informatie kreeg ik eerst niet’, vertelt Emily.

Projectleider Leermiddelenservice
Het blijkt een schot in de roos. De functie projectleider Leermiddelenservice met als taken: het aanbrengen van structuur in de leermiddelenketen voor de scholen van voormalig AlliantieVO, het organiseren van veilige leeromgevingen en het adviseren en coachen is wat bij Emily past.

LearNav
Al aan de start van haar huidige functie raakt ze bekend met LearNav. Ze sluit aan bij het pilot traject, is zeer enthousiast en implementeert de applicatie binnen destijds de AlliantieVO. Haar betrokken enthousiasme geeft ze door aan haar collega’s. ‘Met LearNav is de stap gezet naar het nieuwe landschap in de leermiddelenketen. Het platform codeert aan de achterkant slim alle leermiddelen. Aan de voorkant selecteert LearNav een compleet, relevant overzicht van nieuwe en bestaande methodes en leermiddelen voor een gekozen vak’, zegt Emily. ‘Als beheerder van de applicatie kan ik rollen en rechten verdelen. Hierdoor blijft het proces ook overzichtelijk voor de docenten die aan ons de leermiddelen doorgeven.’

Feedback
Al 2 jaar draait LearNav als volwassen versie. Het blijft zich ontwikkelen, mede door de feedback van de gebruikers. ‘Een belangrijk onderdeel in het leermiddelenproces zijn deadlines. Deze feedback is verwerkt in de applicatie. Men kan nu deadlines instellen voor taken en specifiek op gebruikers. Een aanvulling in de tool’, aldus Emily.

@voCampus
De AlliantieVO is op 1 augustus 2021 met de Scholengroep Rijk van Nijmegen gefuseerd in @voCampus. Met een verdubbeling van de schoollocaties blijkt LearNav nog meer van waarde. ‘Het zorgt voor overzicht. De ambitie van onze campus is om leerlingen een plek te geven in deze veranderende wereld. LearNav heeft diezelfde ambitie in de leermiddelenketen.’

Toekomst 
‘Op dit moment volgen wij ook de ontwikkelingen na LearNav’, aldus Emily. XMPL, het bedrijf achter LearNav, werkt hard de volgende stap in de keten en dat is het loskoppelen van het logistieke deel. Deze ‘suite’ zal een school ook in het logistieke deel van het leermiddelenproces inzicht, vrijheid en onafhankelijkheid geven.

Samenwerking
‘De samenwerking met XMPL in de ontwikkeling ervaar ik als dienstverlenend, innovatief en meedenkend. De korte lijnen zorgen voor snelle ontwikkeling. Als school blijven wij graag aangesloten bij deze ontwikkelingen en kijken we uit naar de toekomst in het veranderende leermiddelenlandschap. Wij zijn er, net als LearNav en XMPL, klaar voor.’

Meer weten over LearNav en XMPL
Neem dan hier contact op of bel met 0515 – 22 70 21. Meedenken en op de hoogte blijven? Schrijf u hier in voor onze nieuwsbrief.